onsdag 12 augusti 2009

RIP


Jag körde ihjäl en fågel idag. Med bilen på vår grusgång.. På den här bilden lever den. Den var nämligen väldigt tam då den idag sprang fram mot mig då jag plockade blommorna lite på bron. Jag tyckte den var lite söt och slängde några nötter till den som den pickade i sig. Så tog jag det här kortet med mobilen. När jag for iväg med bilen kollade jag så den inte var där under. Men när jag kom hem var hela fågelgrejen som bortblåst. Det måste ha varit då jag körde över den, för när jag och maken kom hem låg den död på grusgången! Så nu är man en fågelmördare också.. :( hade kanske inte känts så farligt om jag inte suttit ute och kikat på den och matat den i typ en halvtimme... Rätt löjligt kanske, men det kändes lite onödigt att det skulle hända och så är jag lite överdrivet mycke djurvän! Som tur är så är min man det också... Fy, vad onödigt att jag skulle köra över den. Nu sitter jag här med lite ångest och försöker intala mig att jag ska släppa det.. Går inte så bra just nu då.

3 kommentarer:

Jess sa...

Om du körde ihjäl fågeln på er grusgång antar jag att du inte körde särskilt fort. Hann inte fågeln flytta på sig var den antagligen sjuk coh skulle ev dö en lånsam död. Du gjorde den kanske en tjänst!
Jag har själv kört över en kanin, det var 15 år sedan, men jag har fortfarande dåligt samvete för det, så jag vet hur det känns!

Anci sa...

Hej !
Jag håller med Jess. Fågeln kan nog ha varit dålig.

Stor kram

iLLi sa...

Jag tror det var en fågelunge... Förmodligen därför den var så nyfiken.
Tänkte att någon katt förmodligen kommer att ta den sen. Men tyvärr var det ju jag (antar jag) som gjorde det hemska! :-(