måndag 3 augusti 2009

Om sommar och höstångest


Jag vet inte riktigt vad jag ska göra till hösten än. Det ger mig lite ångest. Eller ganska mycket faktiskt. Jag har aldrig varit riktigt arbetslös, det har alltid löst sig! Men just nu har jag inget jobb (Ja, ungefär en halvtid på estetiska programmet vilket är superkul att jobba på). Jag har tackat ja till en utbildning som man blir grafisk produktionsledare när man är klar. Jag borde jubla av glädje, eftersom jag alltid velat jobba inom den branschen. Jag har till och med pluggat ett år (för över 10 år sen) i Uppsala inom den genren. Men just nu har jag bara ont i magen! Ska jag ta lån? Är det dumt att plugga igen? Hur mycket kan jag jobba samtidigt som jag studerar heltid på distans? Finns det något jobb förresten? Nåja, till veckan får jag veta mer hur det ser ut på jobbfronten för mig.. Men om jag ska vara ärlig så vet jag faktiskt inte riktigt vad jag håller på med för galenheter! Jag måste ha blivit tillfälligt förvirrad när jag tackade ja, till min drömutbildning! Eller också blir det här kanonbra!

9 kommentarer:

Sari sa...

Man måste våga satsa för att vinna eller hur?! :) Jag tkr du gör rätt som satsar på din dröm, kanske att allt inte blir lika spikrakt som man tänkt sig.. men det brukar lösa sig.
Låter iaf som ett toppenyrke, väldigt intressant!

Många kramar

Jess sa...

Tycker alltid det känns nervöst och pirrigt när man står vid ett vägskäl i livet. man blir osäker på sig själv och vad man vill göra. Du ska se att det löser sig, du vet nog innerst inne vad det är du verkligen vill göra. Om du vill läsa tycker i alla fall inte jag att det är dumt att ta studielån. Du kanske kan jobba lite under tiden. Lycka till!

Anci sa...

Jag förstår att du har svårt att välja, vad är det bästa ?? Jag känner igen det där. Men om det är ditt drömjobb, så borde ja vara det naturligaste svaret. Jag håller med om vad Sari skriver om att våga satsa.

Bilden är underbar !!

Kram

Emelie sa...

Klart att du ska hoppa på drömutbildningen om det är det som känns rätt i magen! det där med lån och pengar löser sig alltid på något sätt. Det är alltid magontsframkallande att inte veta vad man ska göra men samtidigt kan få ont i magen av att veta vad man ska göra men inte känna för det också. Det är oftast mest innan man börjat som det känns jobbigast också, när man väl har satt igång brukar man känna ganska snabbt om det är rätt eller inte. Lycka till!

Kram Emelie

Elisa Day sa...

Tro mig, jag förstår dig! Jag blir arbetslös den 18 augusti och har inte en aning om vad jag ska göra. Borde hitta en utbildning men vet inte vad jag ska satsa på. Har studieskulder sen tidigare, men kom fram till att det inte var mitt område. Hoppas du kommer fram till vad som känns bäst för dig. kram

Katta sa...

Jag förstår att det känns jobbigt men du verkar ju ändå vara en bra bit på väg. Duska se att det blir bra. kram Katta

Chubby Chieque sa...

Lite tuff i dagenskris. Men, du låter ung och som Sari, man måste ju våga satsa. Tänkt positivt.

Jag kommer från Filippinerna och hade jobbar hårt för att nå där jag är nu och andra sidan, även om vi hade jobbat länge i finansbranschen så finns det risk att man förlorar jobbet.

Ta det lugnt och tar en sak i taget. Det ordnar sig säkert. Jag vet.

Ha en underbar dag och ta hand väl om hälsan.

Sajanti sa...

Det är klart att du ska gå! Man ångrar bara det man "inte" gör :) Kram

Angel.Pearls sa...

Underbar brygga att ligga och fundera på -nu kanske du har chansen "att välja" ngt du verkligen vill..Lycka till!!//Eva