tisdag 21 juli 2009

Pysseldag!

I eftermiddag blev det riktigt varmt och soligt väder *jippie*. Jag fick ett riktigt energiryck och började påta i trädgården.
Jag planterade en syrénbuske, flyttade en buske till en stor kruka som växte i våra vinbärsbuskar som vi håller på att låta växa upp på nytt, jag gjorde även en liten blosterhörna där vi har vårt fågelbad och äppelträden! Där satte jag ljuslyktor som drivs av solljuset som ska lysa upp lite i höst.
Sedan började jag även med en blomrabatt (för fleråriga blommor) på framsidan av huset, men den hann jag inte klart!
Jag hade så himla mycket blommor nu sedan mina perlargoner fått flytta ut, så det blev bra att ställa ett gäng i hörnet av vår gård, den är så stor så det är trevligt att ha lite olika "stationer" på gården!
Nu ska jag måla klart i gästrummet, medan jag har energin på topp! Imorgon kan det vara en HELT annan sak! ;-)
Min man är ledig imorgon så vi planerar att bygga klart garderoben då! Sen då blir det till att måla...





















3 kommentarer:

Anci sa...

Härligt med energiryck ! Du hann ju jättemycket. Hoppas att du har samma kraft i dag också :)

Stor kram

engelsson sa...

Det där fågelbadet gillar jag verkligen..du har nog visat det tidigare tror jag..

promenader på landet sa...

Hej och tack för titten på min blogg! Nu hittar ju jag till din fina blogg också! Ha det så bra! Kram från Maria