söndag 19 juli 2009

Paddling

Idag har vi varit och paddlat kanot i 6 timmar... Jag har inte så mycket att säga annat än att jag bjuder på en bildkavalkad av Lappland från sin bästa sida!
Jag, min man och den här tjejen tog en heldag och paddlade.
Vi har sett tranor, älgar, massor med fiskar som simmat runt kanoterna i det klara vattnet, rovfåglar och massor med sjöfåglar...
Helt underbart!
Vädret kunde inte ha varit bättre och det enda som fattades var en termos med kaffe (vi glömde ta med oss kaffe i all stress).
Om ni undrar varför jag har tagit tusen bilder på näckrosor är det för att jag alltid och fortfarande fascineras så mycket av just dem! Jag tycker de är superfina. Dessutom stötte vi på olika sorter av dem.
Tyvärr är det bara mobilbilder, men jag hoppas ni ser lite hur det såg ut.
Även om bilder aldrig gör naturen rättvisa en sån här gång!
Imorgon kommer jag nog ha lite träningsvärk! ;-)
Hoppas ni haft en härlig dag också!
Kram på er!




































































































5 kommentarer:

Emelie sa...

Gud vilka vackra bilder, det ser helt sagolikt ut! Vad härligt. Nu längtar jag norrut igen :)

Elisa Day sa...

Härliga bilder! Berätta sen när du bestämt dig angående utbildning. Jag letar själv efter en vettig utbildning och är helt vilse
Kram

Bjelfen sa...

En dag att minnas när det regnar :-)

Anci sa...

Hej !
Det låter som något jag också skulle vilja göra, men kanske inte i 6 timmar ;)
Dina bilder är underbara och visar verkligen naturens skönhet.

Ha det så bra och vila lite nu !


Kram

Stina sa...

Helt underbara bilder.:-)