onsdag 7 januari 2009

Vårterminen har startat

Och egentligen är det ganska bra. För jag behöver komma ur den här julkoman som gjort mig totalt inaktiv!
Men jag kan säga att det var med tunga steg jag släpade mig till jobbet idag. Även om jag var medveten om att jag bara behöver kliva innanför dörren på mitt jobb för att piggna till och komma ihåg att jag faktiskt trivs väldigt bra där!
Samma sak varje gång man varit ledig för länge.
Tur är det ju då att man är medveten om att man faktiskt trivs så bra och att man skulle vara värdelös som arbetslös (har provat några veckor någongång och jag fullkomligt klättrade på väggarna!)
Men inte ska jag väl ljuga och säga att det inte varit härligt att jobba 50-75% om man tjänade riktigt, riktigt bra med pengar! Tänk vad mycket mer man skulle hinna med då, utan att vara totalt übertrött när man kommer hem efter jobbet!

Inga kommentarer: