tisdag 13 januari 2009

Jag längtar till











Vi kan möblera alla rum som det är tänkt! Just nu är det lite svårt, utan sovrummet och garderoben (som är det enda som är kvar, bortsett från klinkergolvet i hallen och golvlister!
Men det börjar likna nåt nu. Och nu kan vi ju faktiskt njuta av nästan hela huset! Gud, vad härligt det är med två våningar...

Jag är faktiskt inte så mycket för att möblera om och byta gardiner etc... När jag väl har de möbler som jag tänkt från början så brukar jag vara nöjd. Gardiner vill jag helst ha vita (eller enfärgade) med undantaget för gardinerna jag hade (och ska ha) i sovrummet som är från indiska och helt underbara tycker jag!

Jag är inte så mycket för mönstrade gardiner (jo, hemma hos andra, men till vår inredning tycker jag det bli bäst med vita enfärgade...). Jag har hellre mönster på tapeterna.

Istället för att möblera om kan man bara byta ut lite ljuslyktor och kuddar så har man nästan ett nytt rum. Har man en bra grundinredning så kan man byta utseendet ganska bra bara genom att byta textilier och ljuslyktor samt andra "prydnadssaker".

Men egentligen är jag inte så mycket för att tapetsera om eller ändra grunden i huset när jag väl bestämt mig.

Inga kommentarer: