torsdag 22 januari 2009

Träning

Jag hade tänkt.
Att jag skulle börja med poweryoga i veckan (har två DVD:er för hemmabruk).
En gång i tiden tränade jag ganska mycket, eller regelbundet i alla fall.
Inte för att bli snygg och smal, utan för att jag har väldigt mycket problem i ryggen, nacke och axlar. Sådana problem som man faktiskt får om man inte tränar upp muskulaturen.
Fördelen för mig då jag tränar är att jag faktiskt blir lite större (I alla fall då jag styrketränar).
Då slipper man se ut som en spinkigt mähä (jo, ibland känns det lite så) och så får man lite snygga muskler.

Nåja, poängen med det här inlägget är att jag fortfarande INTE börjat träna. Nu är det över ett år sedan jag gick in i en träningslokal, och sedan i höstas står jag och betalar ett årskort på gymmet.

Men jag vet. Att när jag börjar träna. Då fortsätter jag.
Jag tycker det är jättekul egentligen då man väl kommit igång.
Men jag är så himla trött när jag kommer hem från jobbet (och sneglar på högen med jobb som jag borde göra istället för att titta på TV eller något annat.).
Då rinner liksom orken bort, och kvar blir bara ett enda; "jag orkar inte ta tag i någonting mer ikväll, middag, sen TV och vila.." stadium.
Så oerhört tråkig jag är.
Min man är borta och jobbar igen i 11 dagar och jag orkar inte ens höra av mig till någon på kvällarna.
Ligger bara apatisk hemma och väntar på att våren ska komma med dunder och brak och ge mig ny energi. Och solljus!

Nåja, det här med träning är något som jag ska tvinga mig till här framöver. Ryggen är inte i så bra skick nu mer, och to be honest; det är bara träning som hjälper för dessa problem. Även om det kan vara trevligt att gå på massage eller något annat, så är det inget som hjälper i längden och förebygger (nu skulle min far sjukgymnasten vara stolt..).
Nej i sommar ska jag bli lika fit som Madonna (för hur svårt kan det vara? jag är ju nästan 20 år yngre än henne :-P haha!)

Inga kommentarer: