torsdag 8 januari 2009

Årets lista

Årets resa: Turkiet (eftersom det var DEN ENDA då vi köpt hus och renoverat upp alla våra slantar strax efter)

Årets film: Sex and the city, eftersom den var rätt hajpad och eftersom jag inte kommer på just nu vilka filmer som visats det här året.... (kan eventuellt redigeras senare :-P) men glad blev man av den i alla fall!

Årets teveserie: Greys anatomy, dock inte lika bra den här säsongen... (The Hills låg ganska bra till också då det går kl 17.00 lämpligt till när man kommit hem och ätit middagen).

Årets musik: Takida

Årets bok: Fyra flickor från Riyadh (nästan enda boken jag faktiskt hunnit läsa, förutom böcker som rört mitt jobb).

Årets grej: Lågkonjunkturen. Folk förlorar sina jobb och börjar tänka över vad man verkligen behöver... Är det här en början på slutet för vårat enorma konsumtionssamhälle eller är det övergående?

Årets jag: Har försökt vara strukturerad, lite lugnare, lite mindre utgång och mer social än det föregående året.

Årets nyåslöfte: Fortsätta på den sociala biten, börja om med träningen så jag förhoppningsvis blir piggare och får mindre ont i ryggen. Få total kontroll över ekonomin (som sabbats rejält av husrenovering, juletider och oväntade veterinärsräkningar). Resa mer och eventuellt söka in på någon rolig utbildning! Det här kommer att bli ett bra år, det känner jag på mig!

Inga kommentarer: