fredag 23 januari 2009

Icarus och Tord Boontje

Vi har redan en lampa av Tord Boontje, den som heter "Midsummer light".
Den är vit och ni har säkert sett den på en del bilder på bloggen (exempelvis i vårat blivande arbetsrum).

Tidigare hade vi den i vårat kök i lägenheten, och senare flyttade vi den till sovrummet. Nu hänger den i vårat blivande arbetsrum/kontor och passar jättebra tillsammans med de silvriga tapeterna med magnolior på.

Men nu vet jag. Vad jag skulle vilja ha för lampa i sovrummet. Jag har velat ha den länge, men jag hade ingen plats för den i lägenheten.

Icarus light heter den. Också av Tord Boontje. De är som vingar som hänger och formar en lampa.

Jag fick höra när jag var liten en gång någon som sa att om man ville sova gott skulle man hänga en ängel ovanför sängen. Det här måste ju verkligen få en harmonisk. Eller hur.

Åh, önskar mig, önskar mig denna lampa.
man kan ju kanske tycka att jag är lite sen att komma på det. Men, jag har varit mycket nära att köpa den många gånger tidigare, men som sagt skitit i det pga. att jag inte hade någon plats att hänga den på.
Nu med ett hus, och nya rum, har jag plötsligt det!! :-)

Inga kommentarer: