måndag 19 januari 2009

Jag hatar

När folk tar kort på en, exempelvis om man är ute. Och så lägger de upp bilderna på Facebook.
Va fasen, det är helt ok med vissa bilder, men jäkligt drygt när man sitter ute och så kommer någon och knäpper en bild.
Jag förstår verkligen inte grejen med att lägga upp sig själv, när man är ute på fest, på internet??
Visst, några bilder från ett nyårsfirande, eller något annat kan man väl välja ut någon passande bild. Men man måste kunna sortera bort vad som inte passar.
Ser så himla många bilder som läggs ut på folk som jag inte fattar att någon vill visa. Främst kanske de i 20-års åldern..

Vad jag inte kan förstå är bland annat alla ungdomar verkar tycka det är skitcoolt att lägga ut festarbilder på sig själv på Pixbox.
Då menar jag inte en bild där man ser ut att ha roligt och håller i ett glas vin. Nej, jag menar bilder där man är astankad och hånglar med en tjejkompis, eller där någon har fotat ner i urringningen...

Jag fattar det inte!
Visst är jag en linslus. Det är lite kul att vara med på bild ibland, det kan jag erkänna
Men jag fattar inte varför man ska lägga ut en massa festbilder på nätet
Det verkar som att filtret saknas för så många ungdommar idag.

Dessutom gillar jag inte. Då folk man knappt känner, tar bilder på folk och lägger upp på fejjan eller pixbox.
Hallå, vad är det frågan om...
Tänker ingen långsiktigt längre?

Visst, jag har massor med bilder på facebook, många har jag inte lagt upp själv. Och jag tycker det är jätteroligt med bilder.
Men jag lägger inte ut ALLT som tas... Av respekt för mig själv, OCH andra.

Nu låter jag hård. Jag tycker inte det är fel med bilder på nätet. Bara att man måste välja vad man lägger ut ibland.

Men det kanske bara är jag...

Inga kommentarer: