onsdag 21 oktober 2009

Lite bilder från Köket

Köket har vi byggt om helt. När vi köpte huset, för cirka 1,5 år sedan, vad det en vägg mellan köket och "matsalen". Köket var dessutom orginal från slutet av 40-talet och riktigt skabbigt. Vi har samma gröna färg i köket, matsalen och vardagsrummet. Jag vill att det ska kännas öppet, ljust och fritt.
Min man och pappa har byggt allt själv. På bilderna saknas det någon list, men de är på plats nu! ;-)
Köket tog vi från Lidéns snickeri. Det fina med dem är att de bygger ens kök från scratch... Efter kundens önskemål. Allt är massivt och jättefin kvalitét!
Det kan vara en fördel när man har ett gammalt hus utan några räta vinklar! ;-)
Det enda golvet som inte är original-trägolv nere är i köket. Där fick det bli ett klassiskt shackrutit golv, eftersom vi var tvungna att skava golvet där väggen suttit.

Ha en bra dag!






10 kommentarer:

Jess sa...

Superfint kök! Gillar de öppna ytorna och att de är så luftigt! Ni måste vara väldigt nöjda!
Drömmer om ett stort kök! En dag kanske.

Gnistrande snö sa...

Jättesnyggt, vilket fantastiskt jobb ni gjort!

Kan tänka mig att Lidéns trävaror håller mycket hög kvalitet, de har bästa råmaterial man kan tänka sig, sen-vuxen norrländsk skog...
Tyvärr växer skogen alldeles för fort här i södra sverige vilket ger sämre kvalitet på virket.

Kram
Katarina

Anci sa...

Hej !
Jag har varit bortrest några dagar och oj, vad jag har missat massor. Ni har ett jättefint kök och det rutiga golvet är underbart !

Ha det så bra !

Kram
Anci

Ellinor sa...

Vilket drömkök! Stort, öppna ytor, ljust och fint. Super fint och lyxigt!
Kram

Petra sa...

Ursnyggt!

MAJA: Style & Life by Leia sa...

verkligen ett underbart resultat ni fått till!!!
Snart dags för kök här med men eftersom detta inte är vårt "framtidshus" så kommer det heller inte bli vårat drömkök....men den dagen kommer:)

Och oroa dig inte...kameran är framme en hel del däremot känns det inte som så stor idé att lägga upp före och efterbilder när man tagit bort tex lister:)

Kramar

Elisa Day sa...

Superfint kök! Nån dag ska jag också bo på ett ställe där jag kan göra allt som jag vill ha det. Gillade golvet och allt i erat kök. Tror jag skulle trivas i ert hus, det är så vackert. Kram

fashionhaggan sa...

åh så fint, så har ni rutigt golv, det vill ajg också ha,

Bjelfen sa...

Jag gillar erat kök, mkt personligt och fint.

Sandra på Ön sa...

Åh vad mysigt! Jag älskar golvet! :)