onsdag 14 oktober 2009

Åh NEJ!

Vår våtrumstapet som vi hade bestämt har utgått! :-( Den var jättefin i ljusgrått med vita medaljonger på..

Hade passat perfekt till vårt tassbadkar som vi tänkt ha. Och det hade varit en fin "gammaldags" och klassisk tapet som inte skulle stuckit ut för mycket.

Men nu, NU! har de helt enkelt plockat bort den ur sortimentet och bytt ut den mot mönster som det här. (visst är det fint också, men det passar inte hemma hos oss...) Möjligtvis enfärgat då..

Så nu måste vi tänka om. Vi har verkligen inte råd att kakla om badrummet uppe. Så nu får vi försöka hitta något annat som känns bra istället!

Tyvärr är det mest pasteller och blommigt som gäller, fortfarande i våtrumstapetväg märker jag... :-(



(bild: http://www.forbo.se/Default.aspx?MenuId=1058)

11 kommentarer:

Ellinor sa...

Sådant där är både tråkigt och väldigt jobbigt. När man väl har en perfekt bild i huvudet är det svårt att tänka om, men jag tror säkert att ni hittar någonting bra.
Kram

Jess sa...

Hoppas ni hittar någon annan, enfärgat brukar ju funka i längden!

Emelie sa...

Vad irriterande! det är ju inte precis lätt att bestämma sig så när man väl gjort det vill man ju helst hålla sig till beslutet! Hoppas att ni hittar något annat ändå. Underbart med badkar på tassar förresten, jag är helsåld på idén om en gammaldags stil i badrummet!

Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs goa du! Så trist de inte hade den kavr i sortimentet!!!
jobbigt at tänka om ju..o kanske hade en prtfekt bild av hur du ville ha det!!
Men det kommer att bli kanon!!
~~Go Kväll ♥ Mamma Millan~~

Katta sa...

Synd på tapeten den låter jättefin.Synd också att tillverkarna inte hänger med lite mer i svängarna. Ett sånt badkar är min dröm och mitt mål att skaffa så småningom de är bara snyggast! Handfatet där är jättefint med. Lycka till.Kram Katta P.s. söt soldyrkare du har D.S.

Anci sa...

Hej !
Tråkigt att den inte fanns kvar. Men du hittar säkert på något annat fint. Det tror jag !!

Kram
Anci

Petra sa...

Vilket fint badkar. Tråkigt att de har slutat med tapeterna.

Elisa Day sa...

Vad synd att den utgått, hoppas ni hittar något annat! Tack för din kommentar. Kram

Anna-Lena sa...

Åh, vad irriterande. Jag tror att jag vet precis vilken tapet du menar. Men, du kanske kan hitta någon enkel vit tapet och så målar du dit egna medaljongmönster med hjälp av schablon. Lite meckigt men jag tror att det kan fungera!

Kram Anna-lena♥

Anonym sa...

Sitter själv och surfar för att försöka hitta en fin gammaldags våtrumstapet som passar ihop med vit panel. Så här två år senare verkar tillverkarna fortfarande bara tillverka tapeter för badrum från 80-90-talet..

Den enda jag hittat verkar vara just den som även du var ute efter. Hur gjorde du? Har du något tips?

iLLi sa...

Hej Anonym! vi fick ta en annan våtrumstapet: http://ida-lina.blogspot.com/2010/03/badrummet-med-badkar-pa-plats.html

Men med en stor silverspegel och lite andra accessoarer blev det riktigt bra! Varför de slutade med den fina tapeten var att mönstret blev ojämt tryckt så hela rummet blev snett tydligen. Verkligen tråkigt för den var superfin!

Lycka till!
/L