onsdag 15 april 2009

Om renoveringskaos och vackra saker..


Jag, som egentligen är ganska slarvig, har upptäckt. Att jag numer vill ha ordning och städat.. Var sak på sin plats. Om det beror på att man ledsnat på renoverings kaoset som man bott i under snart ett år, eller det faktum att vi numer bor i vårt drömhus, eller att jag bara blivit mer vuxen, vet jag inte. Men min man har det lite tufft ibland då han kommer hem och "oredar" dvs. Lägger saker där jag inte tycker de ska ligga.. ;-)
Nåja, så farlig är jag nog ändå inte. Nä nu längtar jag till alla rum är klara.
Men jag njuter av vackra saker. Och jag måste säga att de inte riktigt kommer till sin rätt när det råder totalt kaos i olika papper och annat som ligger utspritt överallt.
jag känner mig som en riktig Monica Geller i vänner numer som springer runt och puffar upp kuddar i soffan och lägger till plädarna så de liger perfekt! hihihi!
Vad har hänt med mig?

4 kommentarer:

Anonym sa...

hihi, känner igen mig, puffar kuddar, "rättar till" stolar, torkar av här och där och bara pysslar, jobbigt ibland men ändå mysigt att man vill ha fint..så ikväll får vi njuta i våra soffor med nypuffade kuddar och titta på Grace:-) /Anna S

iLLi sa...

Jajamen! Tyvärr har jag redan sett alla avsnitt av greys... :-P Men den är så himla bra den här säsongen, så jag kan lika gärna kika på avsnitten en gång till! ;-)

Tyvärr är det ändå lite kaosigt här (eller mkt) eftersom vi inte är helt klara med allt i huset! Så det ligger högar med saker här och där på golven! :-S

Kram!

Anonym sa...

hur blev det med håret? blev det sommarblont:-) kram Anna

iLLi sa...

Det blev bara bra! ;-) man känner sig genast lite frächare... :-)