tisdag 8 januari 2008

Smycken tycker jag om...

Jag fyllde 30 förra året. Det gjorde min kompis också! Jag bad en silversmed (som är superduktig.. och jättegullig dessutom!) Göra ett halsband till henne som såg ut som en bricka. Där det skulle stå på latin: "Quia natura mutari non potest idcirco verae amicitiae sempiternae sunt" = Eftersom naturen inte kan förändras är all sann vänskap för evigt.
Sen bad jag henne lägga in våra stjärntecken i mitten. I övrigt fick hon fria händer och Annika som hon heter gjorde brickan lite vågig. Resultatet blev jättefint! Nu har min kompis ett halsband som är helt unikt! :-) Ni kan surfa in på Annikas hemsida om ni vill där ni kan se fler smycken hon gjort. http://www.annikashantverk.com/





Det hände mycket förra året. Jag gick och gifte mig med min drömman också! Och våra ringar är kanske inte helt traditionella eftersom jag har stenar på både min förlovnings ring och vigselring. Men vad tusan! Man siktar ju på att bara gifta sig en gång i livet och jag tycker om att ha på mitt eget sätt. Jag är väldigt nöjd. Anders, min man bad en guldsmed i Stockholm göra hans ring som är väldigt tung och grov. Den är även grovbankad vilket gör att det inte finns någon som ser exakt likadan ut!

Jag önskar att jag kunde göra mina egna smycken i silver och guld! För jag har så många idéer! Men Annika har fått i uppdrag att göra två saker åt mig nu här framöver.. Bland annat en ring och ett örhänge. Jag ska lägga ut bilder på bloggen längre fram när de är klara! Det blir riktigt roligt att se dem färdiga...

Inga kommentarer: