fredag 18 januari 2008

Blommor


Jag älskar blommor. Och jag älskar orkidéer. Men det är svårt att ha riktiga blommor när man har två kattskruttar som tuggar sönder alla blommor och gräver ur all jord ur krukan hela tiden (och sen lämnar en massa svarta tassavtryck överallt..). Fast det är egentligen bara en som gör det. Ture, alias Emil i Lönneberga..
Nåja, tillbaka till blommorna. Hemma hos mig är det fullt av orkidéer. Fast i tyg. De ser enormt verklighetstrogna ut (hm, dock inte så mycket på bilden..). Och jag får en massa komplimanger över mina fina orkidéer.. ;-)
Tidigare hade jag riktiga orkidéer, men eftersom det är lite svårt just nu hemma hos oss blev de tyg. Många blommor är ju också riktigt giftiga för katter.
Dessutom så blommar de ju året om hemma hos mig!

Inga kommentarer: