tisdag 8 januari 2008

Jaha, då har man blivit bloggare...

På den här sidan tänkte jag skriva om sånt jag tycker om... Fina saker. Som inte alltid behöver vara så dyra. Men ibland kan det vara värt att lägga en extra slant på något man verkligen, verkligen tycker om!

Till fina "saker" hör givetvis mina katter också, som är av rasen Devon Rex (så det får ni ha lite överseende med ;-) ) Men jag ska försöka att inte tjata för mkt om dem. Vilket händer ibland!

Just nu längtar jag väldigt mycket efter ett hus! Jag har lyckats samla på mig en massa saker som jag tycker är fina, men eftersom jag gillar att ha det lite "minimalistiskt" så ryms inte allt att ha framme! Till exempel så fick jag en jättefin Buddastaty av min lillebror och en vacker lykta av min mamma i julklapp. Men de får snyggt ligga nerpackade ett tag till. Vi tittar dock på ett hus nu, så man vet aldrig: om en vecka eller två kan det hända att vi blir husägare! :-)
SPÄNNANDE! Då kommer det garanterat hända mycket på den här bloggen!
Jag längtar redan och har högt flygande planer för hur fint det ska bli. Men innerst inne vet jag att det kommer att bli superfrustrerande eftersom det inte alls kommer att finnas pengar till att få det som man tänkt, och att allt kommer att ta mycket längre tid än vad jag vill också! Så några tårar av utmattning lär det väl bli om jag känner mig själv rätt! Men huset är väldigt fint! Eller om man säger så här: Det har potensial!

Design är något jag älskar. Jag tycker om att göra om saker till något eget. IKEA är fantastiskt, som grund. MEN tyvärr lite opersonligt för mig. Jag vill måla om, byta knoppar, och "pynta" (vilket tantigt ord det är, "dekorera" är också ett sånt ord) med andra saker. Min smak är lite mer orientalisk kan man nog säga. Har alltid varit det, men för 10 år sedan var det mycket svårare att få tag i sånna saker. Man kunde hitta någon liten lykta på Indiska men inte så mycket mer. Idag finns det guldkorn man kan hitta i de flesta inredningsbutiker, till och med på lågprisvaruhus kan man hitta en del riktiga kap!! Tro det eller ej!!



Det här är några av mina saker som jag tycker om i vårt hem... just nu!