onsdag 9 januari 2008

Saker jag inte kan vara utan...

(Såklart min man och min familj.... Men det är ju ganska självklart!)
  1. Mina katter!!!

  2. Ljuslyktor (uppenbarligen)

  3. Klockor

  4. Mitt fina brickbord vi fick av min familj förra julen

  5. Mina sarikuddar från Indiska i olika färger

  6. Ett badkar (saknar jag i vår lägenhet)

  7. Mobiltelefonen

  8. Greys anatomy (ja, jag har helt enkelt fastnat i det! Längtar att se de nya avsnitten)

  9. Smycken (örhängen och mina favoritringar som tyvärr bara passar på långfingret eller pekfingret eftersom jag har så smala fingrar)

Här kommer en till bild på mina älsklingar:











Melker och Ture...

Ljuslyktor har jag ju just haft ett långt inlägg om så jag sätter bara in en fin bild ifall ni inte fick nog på förra inlägget ;-)



Klockor däremot. Vad ska jag säga: Andra är skogalningar. Jag är klockgalning. Jag har 5 st som jag använder och tycker om. Går jag i någon stad och shoppar så måste jag alltid in och kolla in klockor. Det är en fin accessoar på både kvinnor och män.

Den första klockan är en Chronotech, det som är lite häftigt med den här är att den har diamantslipat glas (alltså glaset ser ut som en diamant). Den andra klockan är en Donna Karan som har fått vara med mycket. Perfekt om man är finklädd (den fick till och med vara med på kvällen på mitt bröllop). Klockan i mitten fick jag av min man i julklapp första julen. Jag hade sett den på en affär och han kom ihåg det och hade köpt den åt mig! Den är av märket Dilligaf. Den näst sista klockan är en Festina och den fick jag av min man förra julen. Han hade fyllt 30 och fick en lite dyrare klocka av mig i 30års present, när han skulle korta armbandet på affären såg han att jag spanade in denna och så blev det den klocka som jag bar i princip hela 2007 jag älskar den fortfarande, för liksom Donna Karan klockan är den tidlös. Den sista är en Regal som jag fyndade på Ur & Penn för några veckor sen. Den ser riktigt lyxig ut även om den kostade under 200 kr!

Mitt fina brickbord!!! Finns det något att tillägga. (förutom att det inte är ett bra bord då man ska käka middag framför TV:n men vad tusan!)






Också kuddarna som passar till bordet och mina lyktor (på bilden är "jullyktorna" framme...)



Badkar.. Ska jag ha när jag har hus.
Och mobiltelefonen.. Hm, jag vill ha Sony Ericssons K770i som är lila. MEN! Den säljs bara på 3. Jag har haft det abonnemanget i några år, det är väldigt bra om man inte bor i norrbotten där det inte är garanterat att det fungerar utanför tätorten.
Vi var på Jokkmokks marknad för något år sedan och alla hade 3 abonnemang vilket innebar att vi fick göra som förr i tiden: Stämma träff en viss tid! Man har verkligen blivit förslöad sen mobiltelefonerna kom! Man kan ju nu mer ringa någon och säga att man ÄR 15 minuter sen... (men det gör ju aldrig jag.. :-P)


Bilden från http://www.tre.se/




Greys anatomy, vad ska jag säga. Har alla avsnitten på DVD. Enda serien som jag faktiskt har på DVD...

Också sist men inte minst smycken! Alla mina vänner vet att jag är helt galen i smycken. Här är tre av mina favoritringar. (Jag använder bara en i taget... de är ganska stora..

Den längst fram fick jag som födelsedagspresent för några år sedan av min man. De andra två ringarna är gjorda av Peter Barkhammar (tror jag han heter) och är köpta på Silverboden i gamla stan. Ringen längst till höger har en eldopal som ser ut som om den glöder. Enormt häftig! den har även små kulor i guld som är fastlödda här och där. Men det syns inte på bilden.

Inga kommentarer: