tisdag 12 oktober 2010

I morse såg det ut så här...

Ja, i natt hade Kung Bore varit framme! Över alla höslöven på marken hade det lagt sig ett tunt tunt snötäcke... Maken jublade över att det snart är vinter och hoppades på två meter snö. Medans frun kände en viss bitterhet över att det är 7 månader kvar till sommaren, typ.
Men men... I helgen ska vi på 60-års fest.
Det ska bli så himla trevligt! Jag får träffa barndomsvänner och umgås med en familj som jag i stort sett växte upp med som liten.
Ja, det var nästan som att jag trodde att vi var kusiner eller nåt. För det kändes så nära.
Enda problemet med festligheter är att jag inte har så mycket valmöjligheter när det gäller kläder längre. Kläder som jag älskar. Och att få klä upp sig som jag älskar.
Jag är dessutom "allergisk" mot mammakläder, då jag tycker de är rätt tråkiga och det mesta är inte alls min stil!
Tur att det mesta idag är expanderbart! eller skuret under bysten! ;-)
Men, det ska nog lösa sig... Nåt ska jag väl kunna klämma in mig i!

4 kommentarer:

Jess sa...

Snö?!!?? Vackert!
Här var det i och för sig frost i morse.

Ellinor sa...

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, snö redan!?
I helgen hade vi 25 grader varmt här i Paris och även om temperaturen nu är mer höstig, känns snö väldigt långt borta!
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Vackert med snö men lite väl tidigt...:)

Sandra på Ön sa...

Det är så vackert med snö, även om jag också tycker att den kan få vänta några veckor till.
Jag är inte heller så förtjust i mammakläder, men det är roligt att mixtra med vanliga kläder och få det snyggt :) Ha en fin dag.