lördag 11 september 2010

Röjardag!

Maken på svensexa i helgen och jag är själv hemma... Inte så mycket att göra annat än att STÄDA (behövs verkligen på övervåningen som är ett enda stort renoveringsprojekt!!!) och plugga!!
Känner egentligen inte får något av det. Men jag kan liksom inte hjälpa att jag börjar plocka lite här och där nu...

Är så fruktansvärt less att leva i oredan som blir när man renoverar. På nedervåningen är allt ok, men uppe har vi aldrig riktigt brytt oss då vi inte varit färdiga. Nu är det bara golvsocklarna som ska på plats i sovrummet så kan man flytta in! Lister behövs också i klädkammaren och "TV-rummet" uppe. just nu trängs ALLT i det rum som ska bli TV-rum framöver.

Men skräp, byggmaterial, verktyg, färgburkar trängs just nu med hårfönar, smink, kläder etc... Och lite av röran har jag lyckats hinna klart!
Skulle så gärna vilja röja i källaren också! Slänga nästan ALLT där nere! och måla allt vitt...
Haha, de säger att man vill "bygga bo" när man är gravid. Det kanske stämmer?!

Samtidigt som jag är trött så är jag nog lite manisk just nu. Vill få allting färdigt på en gång!

5 kommentarer:

Anci sa...

Hej !

Visst är det underbart skönt att få ordning. Och lika jobbigt är det att ha rörigt. Men det gäller ju bara att ta tag i det. Vilket inte alltid är så lätt...

Kram
Anci

Ellinor sa...

Byggkaos är frustrerande, men i slutändan ändå värt det. Dock vill man gärna få klart allting i en handvändning.
Hoppas du har en fin helg.
Kram

Pinglan sa...

Klart du vill bygga bo när du är gravid!! Du vill ju förbereda för den lilla bäsen som kommer!!

♥ Carina ♥ sa...

Det är ju ganska typiskt att lister och sånt där "små göra" lämnas till senare när man renoverar :)
Kram och godmorgon!

Elisa Day sa...

Lister är ju sånt där som "alltid" blir över när man renoverar. Det märks inte när dom är där, men när dom inte är på plats märker man att något saknas. Men jag tror och vet att ni får det så fint sen. Kram