lördag 4 september 2010

Återfunnen!


Idag har vi haft en liten räddningsauktion! ;-) En liten ung hankatt som var vilsen har kommit till rätt ägare: Tack Facebook! (ibland är det bra med djungeltrumman! ;-) ) Dessutom var kissen så otroligt fin och kelsjuk, så det kändes riktigt jobbigt om ingen gett sig till känna.


I och med den händelsen kände jag hur förbannad jag kände mig på IDIOTER som tar sommarkatter och bara lämnar dem åt sitt öde. Tanken hann ju slå en att det kunde vara en sådan katt eftersom den inte var mer än 5-6 månader. Fruktansvärt irriterande! Nu var det tur att denna katten hade en husse och matte som faktiskt brydde sig.


Det är så tråkigt att katter har så låg status. Tänk om man gjorde samma sak med hundar!? då skulle folk verkligen reagera...

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Dagens goda gärning :)
Jag håller med dig. Hur är man funtad när man tar sommarkatter och sedan bara lämnar dom åt sitt öde...
Kram

anne sa...

Maken och jag räddade en kattunge från en snorhal spång, 5 cm från Motala ströms vattenyta i centrala Norrköping ett par dagar före jul för snart två år sedan. Ingen ägare hittade vi till honom trots försök, så han blev kvar hos oss.

Vi har litet som tradition att bli med katt på oplanerade vis... Om inte vi hittar katten, så väljer katten ut oss och mer eller mindre flyttar in...

Ellinor sa...

Usch, det är verkligen hemskt, men det var en himla tur att ägarna i detta fall gav sig till känna och att allting fick ett lyckligt slut.
Kram

Bjelfen sa...

Tänk att två orange katter är på vift samtidigt...