onsdag 7 april 2010

Våren...


Våren är underbar. Men ganska jobbig också... Den gör mig fullständigt rastlös, pigg och trött på samma gång.
Jag längtar efter lyxiga saker nu. Ett besök i en stad, lite shopping, en latte i solen.
Nya kläder, smycken och skor.
Ja faktiskt det mesta.

Jag skulle vilja åka till NY, London, Paris eller LA kanske. Leva som stjärnorna och lyxa till det ordentligt. Våren gör mig lite galen faktiskt! Det är så mycket jag vill göra, men inte kan på grund av tidsbrist och pengar (jobb + 100% ger inte mycket tid över... och pengar ska vi inte ens prata om just nu med vinterns elräkningar...)

Men så tar verkligheten över och man inser att man får vara nöjd att dricka en vanlig kaffe med en gammal vän, på det lokala fiket och titta ut på solen en stund. Jag kan gå och fönstershoppa en stund på de lokala affärerna och titta på trailern till The Hills eller The City och längta till de nya avsnitten så man får lite stadspuls i vårsolen!

Ibland kan man behöva lite lyx i den gråa vardagen, och även om jag älskar naturen så har jag nu i vår fått en ordentlig dos av den och behöver lite människor runt omkring mig...
Och orken till att pyssla hemma finns inte heller just nu, men lugn bara, det kommer så fort jag är ledig från studierna i sommar!

3 kommentarer:

Elisa Day sa...

Tack! Nimbus är min "bästis" Han är tyvärr sjuk, men jag ska ta reda på vad som är bäst för honom. Förstår dig, blir också rastlös och trött och pigg på våren. Ska resa iväg nästa vecka och jag längtar så. Dagar som den här vill jag bara iväg :) Gillar också naturen och speciellt naturen här uppe den här årstiden, men samtidigt vill man uppleva något annat. Kram

Katta sa...

Känner igen mej i det du skriver. Vill också en massa men vi har typ rest upp våra pengar för i år redan så nu får man försöka göra nåt mysigt av att ta en latte på gården med nån trevlig granne. Är glad att solen skiner idag i allafall. Kram Katta

Ellinor sa...

Oh, det skadar aldrig att drömma och längta lite. Det förgyller även den mest gråmulna dagen.
Dock kan en kaffe tillsammans med en god vän på det lokala fiket, var nog så mycket lyx - det handlar helt enkelt om vad man gör det till!
Kram