fredag 30 april 2010

Favoritfilmen


Jag såg en snutt av filmen Gladiator med eleverna idag och började längta efter att se en av mina absoluta favoritfilmer Höstlegender!

Det finns två citat från filmen som jag älskar, och som säger ganska mycket om filmen (och kanske mig själv?) :

"Some people hear their own inner voices with great clearness and they live by what they hear. Such people become crazy, or they become legends. "

"I thought Tristan would never live to be an old man. I was wrong about that. I was wrong about many things. It was those who loved him most who died young. He was a rock they broke themselves against however much he tried to protect them."

Jag tror det är dags att se den igen! :-)

5 kommentarer:

Jess sa...

Den är riktigt bra!

Ellinor sa...

Oh, den är ju underbar den filmen, blir sugen på att se den igen jag också.
Kram

Anonym sa...

Jag älskar att få filmtips och Höstlegender har jag aldrig sett, men det ska jag göra något åt - tack!

Elisa Day sa...

gillar också den filmen. Det första citatet har jag skrivit in i min bok. Den andra får hamna där också.

anna sa...

Så kul, det är min favoritfilm med.
Brad pitt har väl aldrig varit hetare än i denna film

kram anna