torsdag 8 april 2010

Mårbacka


Mina Mårbackapelargoner blommar nu. Resten är jag lite orolig över att jag har mördat i vinter... För en vecka sedan fick de flytta upp från källaren och planteras om.
Men de är bara torra små kvistar utan blad. HOPPAS att någon tar sig i alla fall!

I övrigt är jag fortfarande lika rastlös. Till och med alla mina bilder på datorn känns lika trista och luggslitna som vinterns kläder nu känns i vårsolen! Jag har ingen vidare inspiration om vad jag ska skriva om...

Från det ena till det andra: Är det någon som vet hur länge det brukar ta innan pellisarna visar livstecken igen?? :-s

2 kommentarer:

Sandra på Ön sa...

Vad fin den är och du är så duktig, verkligen gröna fingrar.

Kram Sandra

Ellinor sa...

Jag tog också upp mina pelargoner från källaren nu i veckan. De har dock blommat, eller i alla fall fått nya gröna blad, under hela sovperioden, så jag hoppas att de fortsätter så.
Kram