tisdag 13 april 2010

Dr Martens

Som gammal estetelev på 90-talet hade jag givetvis ett par Dr Martens kängor...
Jag har letat fram dem nu i vår, oj vad sköna de är!!!

Perfekta nu när det är grusigt och lerigt ute också, för de är omöjliga att få att se slitna ut! De ser helt spitternya ut av någon konstig anledning! Trots tre års användande under gymnasietiden.
Jag kommer ihåg att jag hade kompisar som sandpapprade och filade på sina för att de skulle se nötta ut.

Själv köpte jag ett par som var svart-gul flammiga!

Nu ska jag försöka ta mig ut i löpspåret! Och det är INTE min grej riktigt... Men jag har inte rört mig en mm på hela vintern och nu skiner solen för fullt så jag har ingenting att skylla på!

Sen blir det PLUGG. Har dugga imorgon och flera uppgifter som ska vara inne i veckan, och jag har varit "duktig" och tagit på mig att jobba extra hela veckan så jag har inte så mycket tid som jag skulle vilja!

7 kommentarer:

Sandra på Ön sa...

Hoppas att det kändes bra på löpturen.

Kommer ihåg de där skorna så väl :) Och dina ser inte alls slitna ut.

Nina sa...

hejja hejja, hur gick det i löpspåret?? ;)

mysig blogg du har..

några Dr Martens hade faktiskt aldrig jag.. ;)

Petra sa...

Fasiken vilken nostalgi jag fick när jag såg dessa. Hade själv dessa för ett antal årsedan, typ 25 årsedan. Mmamma mia vad gammal jag är!

Katta sa...

Nu blir jag sentimental, tänk när man tom hade dem till klänning på sommaren när det var som varmast :) Kram Katta

Bjelfen sa...

Snygga dojjor...

Ellinor sa...

Bra kvalitet kanske?
Jag hade ett par Dr Martens när jag var yngre men tror inte att de passar längre :( Jag har i alla fall kvar dem för framtida små fötter?

Härligt att få lite avkoppling i löpspåret. Jag skall också ge mig ut senare hade jag tänkt. Nu har jag nya skor och solen skiner så det finns egentligen ingen ursäkt.

Kram på dig

anne sa...

Jag har funderat på sådana kängor. Dotterns kompis har ett par med flex sole eller vad det hette som gör dem litet mjukare i lästen. Jag gillar hur de ser ut.