tisdag 5 januari 2010

Om inredning och kläder
















































Jag har två ganska stora (och lite ytliga) intressen. Det ena är inredning och det andra mode.
Det lustiga är att stilarna inte riktigt matchar med varandra. Jag gillar att ha det ljust och lantligt med orientaliska inslag när det gäller inredning men när det handlar om kläder så gillar jag svart, vitt och grått (oftast svart), klassiskt med lite inslag av rock. Har alltid gillat nitbälten tillexempel (kan meddela att jag alltid varit ganska ensam om det bland mina lärarkollegor ;-) ).

I år är det ju förträffligt att det är inne med just svart, läder, bling och nitar... Det var inte så mycket som behövdes ändras i min garderob. Möjligtvis att det tillkommit något paljettplagg.

Egentligen är jag nog ganska "extrem" på ett oextremt sätt. Jag gillar att klä upp mig. Känner mig piggare och gladare då. Älskar att tänka ut olika sätt att kombinera kläder och älskar verkligen smycken!

Jag går nästan aldrig i myskläder utan kör istället stumpbyxor och någon svart tunika (ex stickad på vintern). Anledningen är nog mest att jag är för lat att byta om. Men det är ju hur skönt som helst med ett par varma stumpbyxor och en klänning istället!

6 kommentarer:

Afrodite sa...

Himla god smak tycker jag, både vad gäller inredning och klädval...=)
Kram och ha det gott!

Jess sa...

Kan bara hålla med Afrodite!

Ellinor sa...

Det är ofta olikheterna som kompletterar varandra. Alla våra uttryck spelar på ett sätt vår personlighet och den är ju långt ifrån ensidig, eller hur!

Kram

anna sa...

Hej Lina!
Tack för omtanken<3
kram anna

Sandra på Ön sa...

Håller med tidigare skribenter, du har mycket god smak. Jag går inte heller så ofta i myskläder och använder nästan aldrig jeans. Strumpbyxor och leggings fungerar året om :) Kram

Emelie sa...

Snygga kläder och snyggt kök som skymtar i bakgrunden. Jag är nog ganska enhetlig i min inredning och klädsmak, lite allt möjligt kan dyka upp både hemma hos mig och på mig, haha ;)

Är det inte märkligt att de flesta lärare har lite trist klädsmak förresten? Jag känner mig ofta lite väl uppklädd på jobbet fats jag egentligen inte är det.

Kram