torsdag 7 januari 2010

En vacker dag.

Ska vår klädkammare och vårt sovrum bli klart. Vi har helt enkelt jobbat för mycket båda två så det sista har vi inte haft tid och ork att göra klart. Vi har ju trots allt renoverat ett helt hus, både invändigt och utvändigt på ett år.
Men nu känner jag sakta att jag börjar samla lite ork att ta tag i sovrummet.
Vi beställde lite möbler, både till klädkammaren och sovrummet som är i anslutning till varandra i veckan så nu måste vi nog ta och sätta igång snart igen!

Jag har allt färg och alla tapeter, vi har ett trätak som ska målas vitt och vi ska lägga golv i sovrummet (Eftersom vi tagit bort en vägg har vi måstat skarva golvet där så enda rummet vi lägger klickgolv i blir sovrummet, annars har vi tagit fram alla originalgolven i hela huset och slipat dem.).

Där det nu har fastnat är vid den tråkiga spacklingen! Efter att ha spacklat ett helt hus så är man ganska (ganska är en stor underdrift!) så less!
Men, det måste göras så det är väl bara att ladda batterierna! Någon gång här framöver så ska spackelspaden åka fram!

Då är alla rum klara och jag kan vika in mina högar med kläder som legat på golvet i det rummet vi sover i nu i den nya, stora klädgarderoben!

2 kommentarer:

Petra sa...

Skynda långsamt. Kram

Ellinor sa...

Det svåraste är ofta att komma igång men när väl första steget är taget...
Ska bli spännande att se hur projektet artar sig :)
Stor kram