måndag 2 november 2009

Fler tryck!


Jag har gjort fler tryck (eller målningar i akryl där jag gjort ett tryck..). Det är ganska pilligt att skära ut och bestämma vad som ska skäras ut.
Men resultatet blir rätt ok..
Först målar jag bakgrunden som jag vill ha den som trycket ska göras på. Jag brukar använda strukturpasta, akrylfärg (för den torkar rätt snabbt) och även sprayfärg ibland när hela tavlan är tryckt. Det ger lite mer mjukare känsla. Imorgon drar jag till Övik igen på kursträff. Jag klarade tentan! *Jippi*

9 kommentarer:

Anci sa...

Hej !
Jag tycker att det ser bra ut ! Grattis till att ha klarat tentan.

Kram
Anci

Jess sa...

Grattis till den klarade tentan!

Ellinor sa...

De är så fina!
Minns att det var någon som förra gången frågade om du tog beställningar, men missade ditt svar.
Gör du det?
Kram

iLLi sa...

Tack Ellinor! Ja, om man vill göra en beställning så får man det... ;-)

kram!

VITA NYANSER sa...

Så fint du har gjort! Vilket jobb! Kul med tentan, vad skönt att kunna släppa det!

Kram L-L

Elisa Day sa...

Grattis till att du klarat tentan och i efterskott på din födelsedag. Ska bli spännande att upptäcka Barcelona. Kram

Nyanser av vitt sa...

Grattis till tentan.
Snygga tryck. Jag väntar med spänning på min sons skolfot. Om de är bra återkommer jag annars får jag ta en annan bild.
Kram

Katta sa...

Grattis i efterskott till födelsedagen och grattis till tentan!! Vilka vackra tryck du gjort. Och din Melker är ju urläcker i sin lockiga päls en snygging till katt.Förstår att det var trivsamt att jobba på kyrkogården på sommrarna har tänkt på just det när jag passerat där och sett dem som jobbar där att jag nog skulle kunna tänka mig det med. Ha en bra vecka, kram Katta

MAJA: Style & Life by Leia sa...

Va duktig du är!!!!! ska minsann tvinga dig å ta en liten beställning senare;)

kramar från kaoset