måndag 9 november 2009

Akvarell


Idag på lunchen på jobbet gjorde jag ett akvarellporträtt istället för att läsa den nya kurslitteraturen. Jag har inte målat sen jag pluggade till bildlärare på Lärarhögskolan.. Vilket är åtta år sen ungefär (fem år sen jag gick ut snart). Det var roligare än jag minns! Jag jobbar ju på bilden, men då hinner man inte göra så mycket själv! ;) och jag har inte riktigt varit kreativ på det sättet.. Men nu verkar det komma tillbaka lite.. Fast det är klart man är ringrostig som tusan! Tänk, snart är det jul också! :)

6 kommentarer:

Jess sa...

Jag tycker det är roligt att teckna och skulle gärna vilja gå en kurs och lära mig mer. Gick på kurs när jag var ung. Det är någonting som får mig att slappna av.
Fint porträtt!

Bjelfen sa...

Vad duktig du är!!! Jag är imponerad...

Emelie sa...

Åh vad härligt, jag tycker också om akvareller men är inte alls så begåvad som du. Kul att hålla de kreativa bitarna vid liv!

Ellinor sa...

Roligt att ta upp gamla intressen igen.
I mina ögon sett är du en riktig naturbegåvning- jätte fint!
Kram

Anci sa...

Hej !
Du är duktig !! Jag vill lära mig att teckna bättre för det är roligt och jag glömmer det ibland.

Ha det så bra !

Kram
Anci

i Emmas vita hem sa...

Vad roligt att du funnit kreativiteten igen, här är det likadant, jag har just börjat pysslat på igen efter ett långt uppehåll :) Lite kul att jag idag provade lite av den duschcremen som du visar i förra inlägget. Man behöver bara lukta på sig själv för att tillfredställa chokladsuget...fniss :)