onsdag 25 mars 2009

Om en silversmed

En vän till mig är enormt duktig silversmed. Hon ska snart öppna en webbutik. Jag, som har galet många idéer har självklart bett henne göra en massa smycken åt mig! Det roliga är att de blir ännu finare än vad jag tänkt när jag väl får dem! Första bilden är ett halsband jag bad henne göra åt en kompis till mig som fyllde 30 år. Runt är en latinsk inskrift om vänskap och våra stjärntecken är i mitten på var sin sida. Den andra bilden tillhör mitt favoritsmycke: Ett örhänge med Tures ansikte på. Och det är verkligen LIKT! Tredje bilden är på mina ringar. Den understa har hon gjort av mitt gamla guld. Jag ville ha den grovbankad så den skulle höra ihop med min mans vigselring. Till sommaren öppnar hon webbutik. Men om ni vill beställa något redan nu kan ni besöka hennes hemsida här: Annikas hantverk



2 kommentarer:

Bjelfen sa...

Hon (silversmeden) är verkligen duktig!!!!

iLLi sa...

Ja det är hon!! :-)