söndag 29 mars 2009

I helgen


Har jag fått mycket gjort i huset! Det känns skönt och faktiskt så tycker jag det är roligast att vara hemma och dona just nu. Mycket roligare än att vara ute och roa sig..
Jag blir glad av små saker. Som att en list kommer på plats, att ett bord blir målat eller att mina pelargoner blommar..
Det är så skönt att vara hemma och våren har verkligen gett en ny energi! Även om man börjar längta efter en lite längre ledighet! Men snart är det påsk! Det ska bli SÅ skönt med lite ledighet. Just nu vill jag bara vara hemma och pyssla!

4 kommentarer:

Bjelfen sa...

Ja, snart är det påsk och mer ledighet... Vad blir dagens pyssel?

iLLi sa...

Lite listmålning, hänga upp en gardin. Städa undan lite sågspån (och så hade jag tänkt sätta om några blommor, men har glömt köpa blommjord. Så det får bli någon annan dag!)
Själv då?

Det blir underbart härligt med påsk! :-)

Sajanti sa...

Så fint ni har!

iLLi sa...

Tack Jonna!
Vi triv jättebra!!