torsdag 5 mars 2009

Hudvård med naturliga produkter
















Jag har blivit lite skeptisk mot alla produkter som innehåller en massa konstiga ämnen... Egentligen har man ju ingen aning om vad man kletar i ansiktet.
Jag har alltid kört med en massa rengöringscremer och liknande. Ibland dyrare ibland billigare. Trots det har jag faktiskt haft lite finnar på senare år! Min mamma använder alltid olivtvål när hon tvättar ansiktet men jag har inte varit så mycket för att använda vanlig tvål...
Så var vi i Turkiet i våras och jag upptäckte att jag glömt ansiktsrengörningen. Jag smet in på affären och märkte att de inte hade någon speciell rengörning för just ansiktet. Jag ryckte åt mig ett paket olivtvålar, som för övrigt kostade kanske 10 kr för 6 st stora tvålar (vad kostar en liten tvål i Sverige? 60 kr?).
Tvättade ansiktet med den under min semester och återgick senare till min vanliga rengöring när jag kom hem.
Så strax innan jul tog min rengöring slut här hemma. jag kikade på packen tvålar och tog fram en. Sedan dess rengör jag ansiktet med olivtvål. Jag tycker det funkar jättebra!
Dessutom är det ju mycket mindre kemikalier än de olika rengöringcremerna man använder och min hy mår, vintern till trots, jättebra nu!

Nu har jag beställt ansiktscreme från Lush, de har ju bara naturliga produkter, plus att de luktar gudomligt! Får se vad jag tycker om den! Köpte en ögoncreme också förresten!

Finns ju fler märken som kör på naturliga råvaror; exempelvis 100% Pure från eleven , Decleor som finns att köpa på olika salonger och Suki skin care från Accessora...

Tidigare köpte jag produkter från apoteket, tyvärr innehåller de jättemycket onaturliga ämnen och kemikalier!!

Inga kommentarer: