måndag 23 februari 2009

Nu önskar jag mig

Att få ligga på andra sidan poolen i solstolarna och läsa en god bok!
Jag har så galet sterssigt på jobbet igen och just nu (kl 19.09) sitter jag fortfarande och jobbar!
Det lär fortsätta i några timmar till, tyvärr.

Rätta prov, skriva ett nytt prov, planera inför morgondagen eftersom mina elever gjort klart allt alldeles mycket snabbare än vad förra gruppen gjorde i deras grupparbete....
Nu är alla ess i rockärmen slut och jag sitter och kämpar med att komma på en bra meningsfull uppgift till imorgon. Dagen innan de skickas ut på fyra veckors praktik i min kurs, samtidigt som jag börjar en ny kurs med en annan klass. Som måste planeras upp.

Min kropp skriker att den är trött, att den behöver sol och värme och kanske lite lyx och flärd! Det skulle räcka med en billig resa till Turkiet och samma trestjärniga hotell som vi var på förra året (som är på bilden). Men det finns ingen tid. Eller några pengar just nu eftersom vi renoverar. Nere i källaren står min man och rensar avloppet. För där är det stopp. Det är verkligheten. Inte en strand någonstans där det är varmt....

Dessutom har det inte hunnit bli varmt i Turkiet än... :-P

1 kommentar:

Bjelfen sa...

Håll ut, snart är det sol och vår... Men jag skulle inte tacka nej till att åka bort jag heller...