fredag 6 februari 2009

Dagens inköp




6 kommentarer:

Gnistrande snö sa...

Hej,

så roligt att hitta en blogg från norr, vet inte riktigt hur jag hittade hit....men är du månne den Lina som jag tror att du är ?
Själv är jag Mandas moster, dvs G:s syster :-)

Låter så mysigt med Jokkmokks marknad.
Ha det så gott!

Kram Katarina

iLLi sa...

Hej Katarina! Ja, det är nog rätt Lina du tänker på...:-)

Jokkmokks marknad är helt underbar. Jag längtar redan till nästa år!
Det har blivit en klassiker, jag har varit där ända sedan jag var liten.

Hoppas ni har det bra! Och hälsa din syster o co!

Kram

Gnistrande snö sa...

Hej Lina,

så kul att det är Du!
Tack för din gulliga kommentar inne hos mig. Tack detsamma, här ska jag oxå kika in :-)

Ha det så gott!

Kram

Gnistrande snö sa...

Hej igen, hade visst lite för bråttom med att svara, såg visst inte hela kommentaren :-)
Jag ska hälsa syster och co. Hälsa så mycket till familjen du också.

Och appråpå Jokkmokks marknad, det verkar hur mysigt som helst. Hoppas att vi också kan komma oss iväg dit någon gång.

Kramar

iLLi sa...

Det ska jag göra!
Jag rekomenderar verkligen ett besök på marknaden.. :-)

Det finns mycket vackert där, inte bara på marknaden utan på olika utställningar på skolorna där (ligger aldeles intill marknaden).

Det är nästan det bästa... De designers och konstnärer som ställer ut och säljer saker där!

Gnistrande snö sa...

Ja, jag kan tänka mig att det finns så mycket fint att se och uppleva där. Alla vackra hantverk/konstverk måste vara en upplevelse för sig.
Verkar vara en sådan spännvidd i marknadens utbud. Vet att min kusin som är arkeolog höll en föreläsning där under marknadsdagarna, för något år sedan, om samiska bosättningar/boplatser.

God natt, börjar bli läggdags för en gammal dam som jag ;-)