torsdag 7 maj 2009

Jag måste bara



Få säga att jag är grymt nöjd över ansiktskrämen från Lush. Den innehåller bara naturliga ämnen och doftar svagt av lavendel (inga konstgjorda parfymer eller något sådant!).

Ögonkrämen gillar jag också, den är lätt och smidig och kommer i en liten pumpflaska.

Jag kommer att ha svårt att köpa vanliga ansiktskrämer nu mer. Jag har fått känslan av att jag vill ha så lite kemikalier och konserveringsmedel och syntetiska ämnen i ansiktet som möjligt. och ändå ha en fräsch hy.

Det finns ju flera olika märken som använder naturliga ingredienser (se tidigare inlägg) men jag tycker Lush produkter var helt ok!

Fick en bok av min pappa i julas. I den står det recept på lite allt möjligt i SPA-form. Exempelvis hur man gör sin egen ansiktskräm... Kanske lägger upp nåt SPA-recept någon dag när jag har tid! ;-)

Nu lät det som om jag är värsta "natur" människan. Men jag tycker, att man nu mer använder så mycket kemikalier, konserveringsmedel osv utan att fundera över vad de egentligen innehåller. Visst, jag har faktiskt börjat tänka lite på det när det gäller livsmedel (ibland) och lite andra saker också. Inte mycket, men faktum är att det känns bra att smörja in sitt ansikte med naturliga produkter. Jag kladdar ju ändå in kroppen med en massa kemikalier, och tvättar kläderna i parfymerade produkter.

Konserveringsmedel innehåller ju allt nu mer dessutom.Men det känns bra att börja någonstans! :-)

Inga kommentarer: