torsdag 16 oktober 2008

Hm, undra om

Jag har någon liten livskris just nu?
Lite åldersnoja kanske?

Inte för att jag känner mig så gammal, men för att jag kanske borde börja fundera på familj...
Och det vill jag ju ha.
Men tiden gick så fort. Alldeles för fort!

Jag har ju så mycket jag skulle vilja göra: Resa, Plugga mera, Jobba med något inspirerande och kreativt yrke (Typ med denna utbildning) för att sedan, när man har familj ta ett jobb som lärare.
För jag trivs ju som lärare också.

Men jag är så rastlös nu.
Längtar att få klart huset, men vill inte knäcka min man (som först måste sätta upp en gipsvägg och sätta in en dörr innan jag kan fixa väggar och tapetsera där uppe...).

Rastlös, men orkeslös. Jobbet tar mycket tid och kraft just nu då allt är nytt.
Men jag vill. Vill så mycket.

Jag vill strosa runt på Paris gator och titta i fina modemagasin, dricka latte på ett häftigt Café osv...
Jag vill bo här, men ha pengar så jag kan resa mera. Jobba i något projekt jag brinner för.
Kanske inom media eller reklam, som jag började med en gång i tiden.

Journalist, skulle jag nog trivas med. Om jag fick skriva om kultur, mode, inredning, och samhällsfrågor jag brinner för. Inte bara om tanten som är upprörd över att posten är 20 minuter försenad och sånt.

Jag längtar också till Sthlm. En helg räcker. Då och då.
Men just nu har vi inga pengar och både jag och min man ligger många tusenlappar minus eftersom vi tagit oss råd att åka på en trevlig helg till Gävle.
Men visst var det värt det.
Jag undrar bara hur jag ska komma i fas igen... Vi har så mycket utgifter just nu när vi renoverar i huset. Och jag vill ha allt det klart innan vi kan ta oss råd att göra några fler nöjen!

Därför är mitt liv lite oglamoröst just nu.
Inga pengar och ett ofärdigt hus, som ser ut som en rivningskåk på övervåningen.

När jag får tid ska jag försöka slipa trappen, funderar om jag ska betsa den grå och sedan lacka den...

NÄ, nu vill jag bli klar med huset, göra upp en budget så vi kan börja spara till Parisresor och så ska jag unna mig en latte på Greya (Hm, inte så glamoröst det där sista, men i goda vänners sällskap kanske det slår en latte på något trendigt hak??)

Inga kommentarer: