tisdag 21 oktober 2008

Bloggträsket

Jag har trillat i bloggträsket!
Jag. Som aldrig fattade vilka som egentligen läser bloggar...

Vad är det för intressant att sitta och läsa någon annans bloggar, och ofta helt meningslösa tankar?

Men jag erkänner.
Jag har trillat dit.

Jag längtar att kika in på olika personers bloggar...
Det började så klart med att jag började läsa min kompis blogg som skriver om bland annat mode för Arbetarbladet i Gävle...

Sen utökades det. Jag läser Jenny Hammars blogg (som är gift med Filip Hammar förresten), andra vänners plus att jag måstat kika in på andra mer omskrivna bloggar (som jag egentligen bara blir irriterad på så därför gör jag ingen reklam för dem :-P ).

Men. Vad är det som gör att man fastnar? Man längtar att gå in och se nya inlägg.
Och. Man blir besviken om det bara är ett nytt eller de inte hunnit lägga in något!

Det blir som en bra bok som aldrig tar slut. En bok om någon annans liv kanske?
Det är verkligen stort med bloggar. Jag börjar förstå det.

Varför började jag med min? Mest för att jag hade lite göra och för jag tänkte att jag skulle lägga ut bilder på renoveringen av huset så mina vänner kunde se...
Men, sen blev det som ett gift... Och man tänjer hela tiden gränsen för vad som man kan skiva.

Men jag tycker inte det är ok att utelämna sig själv, sina vänner eller sin familj för mycket på bloggen. Även om det ibland är kul att läsa andras smaskiga detaljer!
Men det har jag inget behov av.

Det är väl därför man aldrig kommer att bli någon speciell bloggare, en sån som folk längtar att läsa och en sån som folk blir besviken om man inte skrivit något nytt inlägg eller kanske bara ett...

Vad vet jag, det kanske bara är tre personer som läser den här bloggen! :-P Men det spelar ingen roll.
För. Det är så himla kul att blogga. Om inte annat för ens egen skull. Det är kul att gå tillbaka och kika, typ som en offentlig dagbok..
Man glömmer så lätt vad man gjort!

Inga kommentarer: