onsdag 11 augusti 2010

Sovrummet in progress!


Nu ä det full rulle med renoveringen av sovrummet. Det rum som blev kvar när vi hade totalrenoverat hela huset på 6 månader... Orken och tiden tog slut så det har sett ut som en byggaesplats i över ett år!
Men nu snart är det klart. Maken har flyttat en vägg, satt dit gipsplattor, spikat dit trätak som målats, spacklat, lagt dit golv, och målat och ikväll satte jag dit tapeterna.
Tapeena som legat i ett år i en påse och väntat på att få sättas upp!
Nu är det bara lister kvar...
Tidigare har vi haft en svart järnsäng som är jättefin, men det skulle bli alldeles för hårt med så mörka tapeter som nu blir det en vit säng (obs, sängen här borta några delat på bilden :-P ) som mamma hjälpt mig att måla med linoljefärg.
När lister och sånt är på plats ska jag visa lite mer bilder på hur det kommer att bli!
Tack snälla Lena för att du hjälpte mig lite idag... det var hur gulligt som helst! Fina du! :-)

5 kommentarer:

Jess sa...

Ser verkligen snyggt ut! Antar att du visar en "färdig" bild sen!

Anonym sa...

Vad läckert det blir och vad skönt att det börjar bli färdigt!

Hihi, det kan bli lite småtokigt när tangenterna hakar upp sig :)

Pinglan sa...

Jättefin tapet!! Gött med mörkt i sovrummet. Man sover så himla bra då!

Ellinor sa...

Jag riktigt känner hur kreativiteten pulserar. Så mycket ni hunnit med det sista. Men man får vänta in de där stunderna då inspiration, ork och vilja infinner sig.
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Vilka coola tapeter. Skönt att det snart är klart. Förstår om lusten tryter om man som ni kört ett så hårt "renoveringsrace"
Kram