lördag 24 mars 2012

Idag var jag

Så himla nära att deleta mitt Facebook konto. Jag går in där, bara via telefon, men några gånger per dag nu mer. Men egentligen är det bara av vana. Jag har tyckt det har varit superroligt med FB, men känner nu att jag är så less alla som hela tiden bara skriver hur fantastiskt de har det, eller hur roliga saker de gör mm.
Jag har väldigt många som är helt överpositiva och skriver hjärtan och håller på på varenda statusuppdatering eller kommentar. Och alla som ska lovebomba varandra. Även om man vet att vissa inte tycker så. haha.

Jag, som egentligen själv är en ganska positiv person, känner bara att allt börjar vara rätt fake och vet faktiskt inte varför endel vill vara vän med mig heller.
Jag tycker dock att det är ett bra sätt att ha kvar kontakten med sina gamla vänner som bor långt borta. Men annars, många marknadsför sig så perfekta och "underbara", även om de egentligen inte är så gulliga alltid...

Nu snöar det ute! Det fick gärna bli sommar nu för min del! ;-)

Jag valde dock bara att ta bort FB från telefonen. :-)
Har ju några fina vänner jag är glad att ha kontakt med på FB trots allt och jag är nog inne i en fas där jag känt att jag varit lite knäckt då man märker att vissa vänner inte är så goda som man trott!
Jag är nog lite dumsnäll ibland och när man stannar upp i livet upptäcker man saker som inte alltid är så gulligt! tyvärr.

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Klockrent! Känner så väl igen mig i det du skriver. Vissa typer av upprepade statusuppdateringar vill man bara spy över tillslut. Helt vågar jag dock inte radera mitt konto men jag väljer att ta bort "vänner" som egentligen inte kvalar in under benämningen och döljer också uppdateringar från de som ständigt är allt för positiva och meningslösa ;) Det är dock ett bra verktyg att hålla sig uppdaterad om vänner som kanske bor lite längre bort och som man inte har samma möjlighet att ha kontakt med.
Önskar dig en fin helg!
Kram

Bjelfen sa...

Man kan nog behöva vila sig från FB ibland. Om nu forskningen stämmer så blir folk deprimerade av att se en massa "positiva, underbara och fantastiska" status-uppdateringar hela tiden. Man jämför sig med det och tycker att man själv inte har det så fantastiskt... Men jag tror alla har det både jobbigt och bra samtidigt och i vågor. Men få vill visa den jobbiga sidan. Kram!