torsdag 13 januari 2011

Torsdag!

Ingen bäbis har kommit än! Men alla uppgifter är inlämnade och godkända... *jippie*
Imorgon är det hemtenta så vi får se om jag är hemma då eller om bäbisen behagar dyka upp!
Just nu börjar det kännas lite ångersamt med att den ska ut. Men men, man ahr ju inget val och ut ska den på något sätt! :-)
Det blir otroligt mysigt när allt är över dock!

Julsakerna är nu bortstädade och jag längtar enormt mycket till våren och solen!

Igår beställde jag en fin pälsmössa i vitt som en duktig designer ska sy upp åt mig när hon har tid. Den är i vit getpäls och är lite samisk-inspirerad! Det blir spännande!

Ang. att använda äkta päls så har jag inget emot det så länge jag vet att de mått bra under sitt liv och slaktats på ett humant sätt. Att pälsen då används till något istället för att slängas tycker jag är ok.
Däremot har jag det mesta i fuskpäls i övrigt.
Men i det här fallet vet jag vart sakerna kommer ifrån.
Och hey: De flesta knatar ju omkring i skinnskor, eller skinnjackor så varför skulle det vara annars om det är hår på och sitter någon annan stans på kroppen?

3 kommentarer:

Ellinor sa...

Spännande nu när det är så nära! Han/hon väntar nog tills du är klar med allt skolarbete verkar det som!
Hoppas att allting går bra nu!

Stor kram

Joanna sa...

tänk vad mysigt det kommer att bli när det är vårigt och ljust och ni kan gå långa promenader med bäbisen, eller vara hemma hela dagarna och nöja er med en tekopp på altanen medan bäbisen sover en av alla sina lurar.

och 1. jag håller med dig ang. pälsanvändning och hyckleriet kring att ändå använda skinn,
2. näbbskorna är fina jag vill också ha ett par (låga skaft)
3. mössan låter fin!

OCH FYRA: LYCKA TILL MED UTKRYSTNINGEN NÄR DET NU VÄL BEHAGAR KOMMA.
kram.

iLLi sa...

Joanna: det finns på tradera för en betydligt mindre slant fina näbbskor! OCH det är Monica Unnes som ska göra min mössa! :-)

Tack! Ja, Nu är det spännande kan jag meddela! KRAM!!