söndag 11 juli 2010

Om renovering och avsaknad av kreativitet







När jag tittar tillbaka på mina inlägg från förra sommaren så skiljer de sig ganska markant. När jag var ledig hade jag ork att pyssla och inreda och renovera hemma. Nu händer inget särkillt hemma hos oss, sakta sakta håller vi på att renovera klart vår garderob och sovrummet. Men det går tungt när båda jobbar till kl 18.00 nästan varje dag.

Är man ledig och solen skiner vill man ju dessutom passa på att vara ute och njuta! ;-)
Men det kommer att vara underbart när man får vika in alla kläderna i garderoben (vår walk in closet!!) och inreda och bädda rent i vårt nya sovrum...
Jag har två inlägg som jag nu helt plötsligt inte lyckas skicka iväg via min mobil (brukar alltid blogga från den, men nu fungerar det helt plötsligt inte! :-(
Hoppas ni har en underbar sommar! Postar lite gamla bilder från bloggen från vårt hem!
Jag saknar dock kreativiteten, men den kommer nog tillbaka den dagen man har mer tid över.

3 kommentarer:

Pinglan sa...

Vad fint ni har!!!

Ellinor sa...

När tid (och väder) är det rätta kommer nog inspirationen och lusten tillbaka skall du se. Det är ingenting som går att tvinga fram.

Hoppas du får en bra start på veckan!

Kram

Emelie sa...

Jag förstår vad du menar. Nu på sommaren har man varken ork eller lust att pyssla för mycket där hemma även om man verkligen vill ha det fint rint omkring sig. Ibland får man bara låta det ta tid. Ha det så skönt nu under din ledighet!