söndag 2 maj 2010

Det börjar spricka upp!


Håll tummarna att våren kommer på riktigt nu! Jag börjar ha ordentlig abstinens efter sommar!!!
Så här lång har nog aldrig vintern varit! Inte ens här uppe...
Men mina pelargoner blommar och idag har vi faktiskt målat inne i vår walk-in-closet!! Så det börjar närma sig att vi har någon annan stans att ha kläderna än på golvet i det rum som är menat som blivande vardagsrum, men som nu är provisoriskt sovrum och fruktansvärt rörigt!
Men det här blir nog bra. Nu MÅSTE bara våren komma på RIKTIGT!! Jag håller på att bli galen! Har aldrig varit med om en sådan lång vinter...
Vår gård är fortfarande full av snö! :-(
I övrigt så har jag pysslat lite hemma i helgen! Och nu blommar alla pelargoner för fullt i fönstret, så lite vår är det inne i alla fall!

2 kommentarer:

Elisa Day sa...

Håller med dig, våren måste komma snart. Har varit på stugan idag och det är meterhöga snödrivor. Söt Melker är bakom dynorna. :)
Ps. Lämligt nog har jag ordet catsan som ordverifiering på kommentaren

Ellinor sa...

Jag håller verkligen tummarna för att vårvärmen snart hittar upp till dig också. Den kommer med så mycket efterlängtad energi!
Stor kram