söndag 15 maj 2011

mammalivet

I helgen kände jag hur mycket jag saknar min mamma. Det var jättelängesedan vi sågs, sist var i stugan i påsk. Sedan har hon varit bortrest och jätteförkyld. Förra veckan var hon med jobbet i Sthlm och nu är hon med resten av min familj på semester i Turkiet.. hoppas hon är frisk när hon kommer hem. För jag längtar verkligen efter henne!!
I övrigt så är vädret riktigt härligt. Tyvärr har det varit lite blåsigt ute sista dagarna vilket gör att det känns kallare än termometern visar. Pappan jobbar mest hela dagarna och jag längtar till semestern då vi kan vara lediga och bara njuta tillsammans. Jag har inte så mycket ork över till att vara social just nu. En liten stund under dagen kan vara trevligt men i övrigt är det skönt att bara vara med lilleman. Ta en tupplur på dagen eller en härlig långpromenad! Det är skönt att få vara helt själv också när han sover ibland. För då hinner man sakna honom till nästa gång han vaknar! ;-) Livet som mamma är verkligen hur mysigt som helst och det är skönt att bara vara. Älskar söndagarna då pappan är hemma och vi kan mysa hela familjen tillsammans. Önskar att han hade bättre arbetstider...

1 kommentar:

Ellinor sa...

Jag kan tänka mig att man får helt nya perspektiv på livet.
Hoppas att semestern och dagarna tillsammans med nära och kära inte är allt för långt bort!

Kram