fredag 14 mars 2008

Hus och så vidare

Ja, jag vet att jag har varit dålig på att blogga sista månaden... Men, jag har varit sjuk i typ en månad och inte haft någon ork över till att blogga när jag kommit hem från jobbet.
Mycket tråkigt, mycket tråkigt. Men så är det ibland när bacillerna slår till.
Åt en kur antibiotika, och jag antar att jag är piggare nu, för nu finns plötsligt orken igen!
Jo, snart så får vi flytta in i vårat hus! Det ska bli sååå skönt. Men också väldigt mycket jobb.
Men förhoppningsvis så kommer det att vara värt allt slit och jag och min man fortsätter vara gifta även efter all husrenovering ;-).
Nytt kök, renoverat badrum, golvslipning och sen en massa färg och tapeter är vad som kommer att hända först. Inte så lite med andra ord.
Självklart vet jag redan hur allt ska se ut. Tapeter, färger mm.
Det är ett lite konstigt drag jag har. Jag vet precis hur det ska se ut. Rum för rum. Men jag skulle gärna ha behövt sådana där byggjobbare och målare som de har i alla TV-program.
Jag är mkt bra på att peka och förklara. Och ni som känner mig vet ju kanske att jag inte är känd för min råstyrka precis.. Men det ska nog gå bra! Måla är jag ju bra på i alla fall! ;-)
Och det kommer att vara riktigt trevligt.

Inga kommentarer: